Desenvolupament de les sessions formatives “Com puc crear un producte turístic atractiu pel meu client?”

Com sabeu, durant el mes de juny des de l’HibriturSelva estem organitzant cursos formatius per la creació de producte turístic atractiu. Actualment ja hem realitzat dos de les tres sessions previstes, a Hostalric (5 de juny) i Lloret de Mar (16 de juny), quedant pendent la sessió de Sant Hilari Sacalm (26 de juny).

El primer dels tallers, realitzat a Hostalric, es va titular “Creació de producte turístic” i es va dissenyar per  oferir als assistents formació relacionada amb els conceptes vinculats a la creació de productes turístics, aspectes a tenir en compte i exemples. Durant la sessió, es varen tractar temes tant generals com la pròpia definició concreta de què és un producte turístic, fins a quines són les principals tècniques per a la concreció del producte turístic, desenvolupant tècniques com els mapes mentals, el model CANVAS o la pròpia hibridació que es treballa també des d’HibriturSelva. Alhora, es va parlar també d’aspectes tant importants a tenir en compte com la segmentació del públic objectiu, concreció del producte, recursos disponibles, viabilitat, etc. En la part pràctica els assistents varen poder conèixer diferents exemples explicats de primera mà pel formador, en el que es varen repassar com els diferents conceptes explicats anteriorment havien estat resolts en cada cas concret. Podeu consultar la presentació del curs en aquest enllaç.

El segon dels tallers, realitzat a Lloret de Mar, es va dissenyar per  exposar les tendències actuals a nivell global i caracteritzar els principals mercats emissors potencials de la comarca. La sessió es va iniciar parlant de les tendències del turisme a l’actualitat, especialment els canvis en la demanda (duració de les estades, nombre de períodes de vacances, procedències, motius de les vacances, fonts d’informació per a la preparació de les vacances, impacte de la situació econòmica actual, noves destinacions, influència de les noves tecnologies, etc.). Seguidament es va parlar de la tendència del turisme a Catalunya en els propers anys, dels mercats emissors actuals i emergents, de les preferències d’aquests mercats, etc., per passar a parlar de la importància de la segmentació dels clients a l’hora de crear un producte turístic, per tal d’assegurar l’èxit del negoci. En la part pràctica es va reptar als assistents a segmentar els mercats dels seus productes turístics (quins tenen, quins són majoritaris i/o prioritaris, etc.), alhora que es va intentar marcar quins són els segments de mercat objectiu per a cada assistent en algun dels seus productes. Podeu consultar la presentació del curs en els següents enllaços: part1 i part2.

Aquesta entrada ha esta publicada en HibriturSelva, Notícies. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

12 − 1 =