Cicle de tallers: “Com puc crear un producte turístic atractiu pel meu client?”

Durant el mes de juny des de l’HibriturSelva s’han organitzat tres tallers de formació per a la creació de producte turístic, per promoure cooperació empresarial i la innovació del sector turístic de la Selva. Els tallers, dirigits a empresaris turístics i agents del sector interessats, tenien per objectiu oferir informació a l’empresariat turístic sobre la creació de productes turístics i la seva comercialització.

Concretament, s’han realitzat tres sessions sota el nom comú de “Com puc crear un producte turístic atractiu pel meu client?”, que es varen celebrar a Hostalric el 5 de juny (Domus Sent Soví), a Lloret de Mar el 16 de juny (Casa de Cultura) i a Sant Hilari Sacalm el 26 de juny (Centre Aqua). En total han assistit a la formació 43 persones, 15 de les quals han repetit més d’una sessió.

Tots els tallers es van realitzar en horari de matí, de 9:00h a 13:00h, i es varen estructurar en una primera part teòrica, oferint coneixements genèrics sobre la matèria, seguida d’una part pràctica, explicant casos reals i, fins i tot, posant en pràctica amb exercicis els continguts teòrics explicats al principi. Les temàtiques tractades a cadascun dels tallers varen ser:

“Creació de producte turístic”

Aquest taller, que va tenir lloc a d’Hostalric, va tractar sobre la “Creació de producte turístic” i va oferir formació relacionada amb els conceptes vinculats a la creació de productes turístics, aspectes a tenir en compte i exemples. Durant la sessió, es varen tractar temes generals com la pròpia definició concreta de què és un producte turístic, i temes més concrets com quines són les principals tècniques per concretar un producte turístic (mapes mentals, el model CANVAS, hibridació, etc.), tenir en compte la segmentació del públic objectiu, recursos disponibles, viabilitat, etc. Podeu accedir aquí a la presentació del taller.

IMG_20140605_093255

“Tendències de mercat”

El segon dels tallers va tenir lloc a Lloret de Mar i es va titular “Tendències de mercat”, el que va portar a exposar les tendències turístiques actuals a nivell global i caracteritzar els principals mercats emissors potencials de la comarca. Més concretament, es va posar èmfasi als canvis en la demanda dels turistes (duració de les estades, nombre de períodes de vacances, procedències, motius de les vacances, etc.) i es va parlar de la tendència del turisme a Catalunya en els propers anys, dels mercats emissors actuals i emergents, de les preferències d’aquests mercats, etc. Bona part de la sessió es va dedicar a parlar de la importància de la segmentació dels clients a l’hora de crear un producte turístic, per tal d’assegurar l’èxit del negoci. Podeu accedir aquí a la primera part de la presentació del taller i aquí a la segona part de la presentació.

DSC_0908

“Estratègies de comercialització”

Finalment, el tercer dels tallers va tenir lloc a Sant Hilari Sacalm sota el nom “Estratègies de comercialització”, ja que es va voler identificar les diferents estratègies i canals de comercialització existents en el sector turístic. La sessió va servir per exposar els tipus de productes turístics, els preus que cal posar (segons cost, competència i mercat), la comunicació que en fem del producte, per arribar, finalment, a la seva comercialització. En aquest punt, es va aprofundir en els diferents canals de comercialització, com són les agències de viatge, els operadors turístics especialitzats, les centrals de reserva, així com altres actors, com els metabuscadors, comunitats, ventes flash, capses regal, agrupaments de compra, etc. En aquest cas, el taller va comptar amb l’exposició del cas pràctic de l’Hostal Sport de Falset. Podeu accedir aquí a la presentació del taller.

IMG_0221

Aquesta entrada ha esta publicada en Formació, HibriturSelva, Notícies, Tallers. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

one × two =