Co-creant paquets turístics: un taller diferent

taller5Avui hem tingut el taller de co-creació de paquests turístics organitzat en el marc del grup de treball Co-Rutes. Aquest és un dels grups sorgits a la plataforma HibriturSelva precisament amb l’objectiu de portar endavant iniciatives de col·laboració entre proveïdors per crear paquets combinats de microproductes de turisme a la Selva.

El taller d’avui era una de fites importants del grup ja que l’objectiu era detectar i portar a la pràctica oportunitats de col·laboració entre les diferents empreses i agents presents a la trobada. El taller partia d’una jornada prèvia, celebrada el pasat 25 de setembre, on diferents operadors (agències de viatges, portals especialitzats, caixes regal, portals de compres massives) van presentar, davant dels proveïdors de productes i serveis turístics de la Selva, quines eren les característiques de la demanda que atenien i dels paquets que comercialitzaven.

tallerHem estat al taller una cinquantena de persones vinculades a l’oferta selvatana d’allotjament (hotels, turisme rural, balnearis), de gastronomia (restaurants, centre gastronòmic Domus), i d’activitats tan diverses com la burricleta, els tractaments termals, els vols en parapent, els jocs de taula, el castell de Montsoriu, l’estany de Sils, una explotació lletera, cicloturisme, comerç, teràpies del riure, ceràmica, i un llarg etcètera. En podeu consultar la llista detallada en aquest enllaç.

El taller ha estat dividit en dues parts, en la primera de les quals s’ha resumit l’estructura bàsica de les diferents tipologies de paquets en relació als canals de comercialització, i s’ha presentat breument cadascun dels assistents al taller a fi d’anar detectant possibles sinergies de col·laboració.

taller3La segona part ha consistit en una dinàmica oberta, no pautada, d’interrelació entre els participants, que s’han anat agrupant i desagrupant espontàniament per plantejar i embastar pre-paquets, que després s’esquematitzaven en un tauler visible a tots els assistents (podeu veure’n la galeria d’imatges). Aquest enfoc no pautat de la dinàmica tenia un cert risc pel fet que havia d’aconseguir relacions multilaterals entre 50 agents. Tal com ho descriu al seu post l’Amalio Rey, es tractava deapostar por el caos creativo, la serendipia y la autogestión, siguiendo lógicas más parecidas a un mercadillo” i finalment ha resultat un èxit. La dinàmica s’ha desenvolupat amb una intensitat extraordinària que ha permès perfilar un nombre molt important de paquets turístics col·laboratius.

A partir d’aquí, les següents passes consistiran a treballar amb més detall cadascun dels paquets, de manera que les diferents empreses que els conformen definiran l’estructura precisa de les activitats incloses, la logística de consum, els públics a qui van destinats, les condicions econòmiques, els canals de comercialització, etc.

A mesura que aquests paquets es vagin posant en funcionament us ho anirem explicant des d’HibriturSelva. Molt d’èxit a tots!

 

apostar por el caos creativo, la serendipia y la autogestión – See more at: http://www.amaliorey.com/2013/10/16/mercadillo-de-co-creacion-de-paquetes-turisticos-post-378/#sthash.D76Cf5oy.dpuf

Aquesta entrada s'ha publicat dins de HibriturSelva, Notícies, Tallers i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

7 − three =