Qui és qui a a la Selva 2.0?

compartir2Qui és qui a l’univers digital de la Selva? Qui en parla a les xarxes socials? Qui en destria continguts? Qui publica blocs de la Selva? Qui són els/les influents selvatans?…

A l’HibriturSelva ens hem proposat hibridar aquest talent digital amb el turisme comarcal.

Internet ha propiciat un accés global a una gran quantitat d’informació i ha canviat el rol tradicional dels diferents agents vinculats a aquest coneixement. Actualment, a través dels espais digitals i de les xarxes socials, els usuaris són alhora consumidors i productors d’informació, de continguts i d’opinió. Tan és així que, en molts casos, davant l’enorme quantitat d’informació -no tota útil, no tota rellevant, no tota certa (la coneguda “infoxicació”)- allò que aporta més valor és el filtrat i la selecció acurada.

Això mateix passa dins l’àmbit turístic on el sector cada vegada fa més ús d’aquests espais per a la promoció i per a la comercialització de la seva oferta, al mateix temps que augmenta la tendència dels usuaris a cercar, decidir i contractar a través d’internet.  Però dins l’univers digital, a més dels actors tradicionals (empresaris i operadors turístics, usuaris finals, mitjans de comunicació especialitzats, etc), hi trobem un seguit de “nous agents” que influeixen en la decisió dels usuaris a l’hora d’escollir la seva destinació o les seves activitats turístiques: blocs de viatges,  “prescriptors” (persones amb opinió reconeguda a les xarxes socials), fòrums i espais de valoració d’establiments, wikipedia… La qualitat de la informació disponible i la xarxa social de cada usuari (sovint les recomanacions procedents de persones properes són les percebudes amb més confiança) esdevenen clau en aquesta presa de decisions.

Dins la xarxa HibriturSelva el grup de treball TURISELVA 2.0 vol contribuir a millorar els llaços entre el turisme i totes aquelles persones que són actives i inquietes a les xarxes i espais digitals. Per això volem conèixer les persones “que es mouen” pels espais digitals i de les xarxes socials i que estan vinculades a la comarca de la Selva (blocaires, periodistes digitals, tuiters/es, community managers, curadors de continguts, instagramers, etc.).

Busquem, per exemple, blocaires que parlen de la Selva (encara que no parlin de turisme!) i blocaires de la Selva (encara que no parlin de la Selva!). Sigui quina sigui la temàtica o àmbit geogràfic dels blocs el que ens interessa és descobrir totes aquelles persones que es mouen activament en el món digital i que ajuden a formar la identitat digital de la comarca.

El grup està fent les primeres passes identificant aquests/es activistes 2.0 vinculats a la Selva i per això necessita la col·laboració de tothom. Hi podeu contribuir!!:

  • Si formeu part d’aquest col·lectiu o coneixeu blocs o persones que us semblin rellevants ens ho podeu fer saber a través del nostre formulari de contacte.
  • Si us voleu implicar al grup de treball TURISELVA 2.0 us podeu registrar a la plataforma i fer-vos membres del grup.

 

Aquesta entrada s'ha publicat dins de HibriturSelva, Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

twenty − 9 =