Estratègies enginyoses de promoció i comercialització (Oportunitats de col·laboració en turisme – 12)

xarxesLes noves estratègies de promoció basades en les plataformes digitals i les xarxes socials pretenen, entre altres objectius, reduir la dependència actual que pateixen els petits proveïdors respecte dels grups operadors, canals de venda massiva i intermediaris.

Els empresaris turístics consideren que per poder vendre diferenciació, identitat del territori i valor afegit, necessiten tenir com a mínim una part del seu producte fora d’aquests canals a comissió.

Tot i que aquest és un problema clàssic de la indústria turística, que es repeteix en diversos llocs, no té una fàcil solució, ni pot ser tractat a la lleugera. Sovint els “intermediaris” tenen la seva raó de ser i aporten valor a la cadena. Per exemple: tenen temps els hotels i proveïdors de l’interior per vendre el seu producte a la costa o als mercats emissors?

L’única solució que es planteja com a alternativa és Internet, perquè té una capacitat real desintermediar per accedir de forma directa als mercats emissors, però només si es fan les coses bé des del disseny i la narrativa del producte turístic.

Una altra línia de treball plantejada pels empresaris és la d’aprofitar millor els fluxos de l’aeroport Girona-Costa Brava com a primer “punt de contacte” amb els turistes que arriben a la zona. Tot i el descens notable que s’ha produït en el trànsit en aquest aeroport, i que per aquesta raó alguns el considerin com una oportunitat perduda, segueix essent interessant explorar fórmules enginyoses per donar a conèixer l’oferta turística de la comarca als visitants que entren a Catalunya per aquest punt.

Aquesta entrada pertany a la sèrie de 12 articles sobre oportunitats de col·laboració en turisme a la comarca de la Selva detectades durant les entrevistes, diagnosis i tallers del projecte HibriturSelva que han servit de base per a l’informe HibriturSelva.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Diagnosi turística, HibriturSelva, Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

13 + three =