Agroalimentació i turisme (Oportunitats de col·laboració en turisme – 10)

alimnetEntre les diferents activitats industrials que es desenvolupen a la comarca, destaca la indústria agroalimentària com a sector estratègic i en creixement progressiu, però una vegada més es tracta d’una activitat desconnectada del turisme, tot i ser dos sectors que guarden entre si importants sinergies.

Davant els constants canvi en l’escenari competitiu, la indústria agroalimentària de la Selva està treballant per respondre a les noves tendències del mercat i treballa dinàmiques de clúster d’empreses per millorar determinats aspectes de la producció i la comercialització dels seus productes.

El Centre gastronòmic Domus Sent Soví (Hostalric) es focalitza, per la seva banda, en fomentar l’interès i el coneixement del patrimoni gastronòmic català com a element d’identitat, a través d’experiències estimulants, que combinin tradició i innovació per descobrir i valorar els productes de la terra. Entre els seus objectius figuren esdevenir un referent internacional del patrimoni gastronòmic català com a fet cultural, identitari i turístic, fomentar la informació i el consum dels productes agroalimentaris catalans, especialment de producció local i en circuits curts de distribució.

El Domus està cridat a esdevenir un node d’innovació multidisciplinària, perquè pot esdevenir un pol d’atracció turística i cultural tant per visitar Hostalric com la resta de la comarca.

El Centre d’innovació gastronòmica industrial FoodLab és un centre d’innovació en gastronomia industrial situat al terme municipal de Riudellots de la Selva, que vol esdevenir un punt de trobada per a empreses gironines i de tot el territori català que tinguin relació amb el sector gastronòmic. Entre els seus objectius hi ha generar sinergies i projectes entre empreses, dotar d’espais per facilitar l’inici de nous projectes, crear xarxes de coneixement per atreure talent en innovació alimentària i obrir el sector a col·laboracions amb altres àmbits.

El projecte HibriturSelva està intentant descobrir oportunitats que permetin connectar el FoodLab amb agents del mercat turístic per aprofitar possibles sinergies.

Aquesta entrada pertany a la sèrie de 12 articles sobre oportunitats de col·laboració en turisme a la comarca de la Selva detectades durant les entrevistes, diagnosis i tallers del projecte HibriturSelva que han servit de base per a l’informe HibriturSelva.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Diagnosi turística, HibriturSelva, Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

four + 10 =