Posada en valor del patrimoni natural (Oportunitats de col·laboració en turisme – 07)

crosaEspais naturals amb potencial turístic com ara l’entorn de l’embassament de Susqueda, el Montseny, les Guilleries o el volcà de la Crosa tenen encara un ampli recorregut per al disseny de nous serveis que atreguin visitants. Les Guilleries són poc conegudes, fins i tot per al turista català.

El volcà de la Crosa, per exemple, té el cràter més extens de la península i un dels més grans d’Europa. Tot i ser un espai natural protegit, hi ha dificultats per donar-li més difusió per manca de recursos per gestionar i acollir més visitants. Entre les idees proposades, es va valorar la possibilitat de crear “Geo-rutes” que combinin dues dimensions relacionades com són el volcà i el termalisme.

Cal afegir capes de valor al patrimoni natural, perquè no només sigui apreciat per la seva bellesa o impacte en la salut, sinó també com a font de turisme experiencial.

Prenent l’aigua com a fil conductor de la proposta turística, en els últims anys s’ha anat desenvolupant el Territori Museu de l’Aigua (TMA) al costat de l’associació de turisme comarcal, amb la creació de noves infraestructures de senderisme, cicloturisme i BTT, accions de promoció, creació de nous productes turístics en col·laboració públic-privada i el treball conjunt amb els agents del territori.

El Centre d’innovació AQUA a Sant Hilari Sacalm és un projecte incipient que està concebut com un espai de referència en l’àmbit de la innovació entorn de l’aigua, la natura i el benestar, on es posin en contacte, en un mateix espai, els móns de la investigació, de l’empresa i el públic final.

La xarxa de senders existent a la comarca té un evident potencial turístic però encara no ha estat prou aprofitada. Les anomenades “Vies Verdes” que passen per l’antic traçat del ferrocarril ofereixen igualment grans oportunitats per a la valorització turística dels territoris per on transcorre, atès que per aquí transiten turistes i viatgers de tot Europa, i ja hi ha un Consorci que pot ajudar a facilitar les connexions i el disseny de paquets conjunts. És una marca reconeguda que s’hauria d’aprofitar més com a plataforma per a l’oferta de nous productes i serveis i per tal d’augmentar el valor que es queda a la comarca.

Aquesta entrada pertany a la sèrie de 12 articles sobre oportunitats de col·laboració en turisme a la comarca de la Selva detectades durant les entrevistes, diagnosis i tallers del projecte HibriturSelva que han servit de base per a l’informe HibriturSelva.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Diagnosi turística, HibriturSelva, Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

nine + thirteen =