La comarca de la Selva com a living-lab turístic (Oportunitats de col·laboració en turisme – 08)

labEls anomenats “Living-Labs” són espais per experimentar i co-crear amb usuaris reals en el seu entorn real, on els usuaris s’uneixen als investigadors, empreses i entitats públiques per buscar junts solucions socials, nous productes i serveis o models de negoci.

Aquesta idea es podria estimular a la comarca amb la col·laboració de les universitats de Vic i Girona, per instar els agents d’innovació, incloses les empreses, a fer servir els establiments turístics com a espais d’experimentació de nous productes i serveis.

Els usuaris i ciutadans es converteixen així en actors actius i no en receptors passius de les innovacions, contribuint al re-disseny de noves experiències turístiques. Les noves eines de col·laboració i opinió que hi ha a Internet poden facilitar el desplegament de mecanismes que ajudin a millorar la qualitat del feedback per tal de promoure un turisme més humà i participatiu. Però tant el disseny d’aquests canals com la interpretació dels resultats han de ser essencialment multidisciplinaris.

Aquesta entrada pertany a la sèrie de 12 articles sobre oportunitats de col·laboració en turisme a la comarca de la Selva detectades durant les entrevistes, diagnosis i tallers del projecte HibriturSelva que han servit de base per a l’informe HibriturSelva.

Aquesta entrada s'ha publicat dins de Diagnosi turística, HibriturSelva, Notícies i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

9 + seventeen =